Reklamation

Uddrag fra vores salgs- & Leveringsbetingelser 

Ved B2B salg er der ikke nogen fortrydelsesret. Efter købet er gennemført betegnes det som en accepteret aftale. Der ydes reklamationsret ud fra gældende købelov. Reklamation fra privatkunden skal ske gennem forhandleren. Det er forhandlerens ansvar at reklamere over produktet til ametsis. Reklamationsretten dækker kun for materiale- og fabrikationsfejl og ikke skader, der opstår som følger af slitage, forkert behandling, manglende vedligeholdelse o. lign. Konstateres der fejl på varen, skal det dokumenteres til ametsis evt. ved mail med vedhæftet foto. Henvendelse til ametsis' kundeservice på mail: info@ametsis.dk

Følgende skader krediteres ikke:

  • Skader, der er sket under forsendelsen til forbrugeren – det forventes herfra at varerne er forsvarligt pakket, så der ikke opstår skader som eks. ridser og brud. Vi forventer, at forhandleren sender med fyld i kassen, som går mellem produkterne, og mellem produkter og forsendelseskasse - eks. bobleplast, sammenkrøllet papir/folie eller anden materiale, der udgør beskyttende lag.
  • Skader, som er sket under forhandlerens håndtering – eks. knivmærker i låg efter brug af kniv til åbning af kasser, påkørsler med truck, vandskader osv.
  • Hvis forhandler mener, der er tale om en støbefejl, skal produkterne returneres til os i original emballage (dvs. hele kolli) før der kan krediteres, da vi skal vurdere reklamationen og evt. sende produkterne videre til fabrikken.   

 

 Alle kolli vi modtager fra vores fabrikanter, bliver kontrolleret for brud eller skader og på samme måde forventer vi, at forhandlerne kontrollerer varerne, inden de sender dem til slutkunden. På den måde opnår vi bedst tilfredse slutkunder.